social media
Blog

Het belang van social media voor jouw website

Anno 2017 leven bedrijven in gedachten dat sociale media een absolute must is. Dit is een gedachte die wij absoluut delen, maar alleen wanneer de sociale media op de juiste manier uitgevoerd wordt. Dit is vaak niet het geval en daarom vertellen we jou graag meer over het belang van sociale media voor jouw website.

Wat gaat er vaak mis?

De meeste bedrijven of websites maken sociale media accounts aan op Facebook, Twitter en Instagram. Echter is dit de eenvoudigste stap. Na het aanmaken van de accounts begint het echte werk pas. Dagelijkse posten, professionele foto’s, webcare en interactie met de volger zullen de vervolg stappen moeten zijn. De meeste bedrijven komen niet verder dan een aantal standaard posts per week of plaatsen alleen in de eerste weken nadat ze de accounts hebben aangemaakt wat.

Dat is niet voldoende. Wanneer je kijkt naar succesvolle social media accounts, dan zie je dat men hier enorm veel tijd in steekt. Deze bedrijven gebruiken hun creativiteit om telkens weer met nieuwe posts te komen en hiermee de volger te verassen.

Wat levert sociale media op?

In de marketing wereld willen ze graag in nummers weten wat het oplevert. Hier is vaak geen antwoord op te geven, waardoor bedrijven besluit er niet al teveel tijd en energie in te steken. Echter kan sociale media jouw als ondernemer ontzettend veel opleveren, mits je het maar op de juiste manier doet. Je betrekt meer mensen bij jouw merk, mensen volgen jouw business, praten over je en bevelen je aan bij vrienden en familie.

Wanneer je veel volgers krijgt, wordt je als een expert gezien en krijg je veel naamsbekendheid binnen jouw volgers en concurrenten. Daarnaast zal je zien dat veel consumenten tegenwoordig onderzoek doen op sociale media welk bedrijf ze het beste voor een specifiek product / dienst moeten inschakelen.

Tot slot is het mogelijk om via Sociale Media te adverteren. Afhankelijk van jouw doel betaal je vaak per klik. Via sociale media wordt het eenvoudig om zeer specifiek te adverteren. Zo kun je aangeven welke doelgroep, leeftijd, demografie, man, vrouw, taal en beroepen jouw advertentie onder ogen komen te zien.

Wanneer je zelf weinig tijd hebt om sociale media uit te voeren, kun je ervoor kiezen om dit uit te besteden. Vaak levert dit meer succes op. Meer weten? Neem dan eens een kijkje op sociale media uitbesteden en ontdek of dit iets voor jou is.