Waarom zou je Adwords uitbesteden?
Wanneer je eigenaar bent van een website of webshop zal je bekend zijn met Adwords, het advertentieprogramma van Google. Je kunt zelf adverteren binnen Google, of kiezen voor Adwords uitbesteden aan een internetmarketing bedrijf. Hoewel sommige ondernemers dit zelf doen is het verstandig om te kiezen voor het uitbesteden van Google Adwords. In deze blogpost vertellen we je graag de voordelen van Adwords uitbesteden.
Tijd
Tijd is voor ondernemers altijd schaars. Om op een goede manier te adverteren binnen Google moet je veel tijd investeren om dit onder de knie te krijgen. Ook is het zo dat Google voortdurend updates uitvoert. Deze updates zou je op de voet moeten volgen om op de hoogte te zijn van alle laatste ontwikkelingen. Wanneer je kiest voor Adwords uitbesteden bij een externe partij hoef je jouw kostbare tijd hier niet aan te besteden.
Een internetmarketingbureau waaraan je Adwords kunt uitbesteden is altijd op de hoogte van de laatste ontwikkelingen op dit gebied. Net als dat jij als ondernemer alles binnen jouw vakgebied volgt, doen zij dit ook. Zo weet je dat het adverteren op de juiste manier gebeurt.
Bespaar kosten met Adwords uitbesteden
Het klinkt misschien niet logisch, maar met Adwords uitbesteden kun je kosten besparen. Wanneer je namelijk niet precies weet wat je doet maak je al snel veel onnodige kosten. Door op de verkeerde zoektermen te adverteren creëer je wel veel bezoekers, maar niet per se meer conversies. Door Adwords uit te besteden aan een SEA-specialist weet je zeker dat er altijd op de juiste zoektermen wordt geadverteerd.
Ken het rendement
Wanneer je ervoor kiest om Google Adwords zelf te doen is het niet altijd direct duidelijk hoeveel dit jouw bedrijf oplevert. Door Adwords uit te besteden aan een externe partij weet je precies hoeveel iedere geïnvesteerde euro jouw bedrijf oplevert. Zij zullen jouw Adwords campagne integreren in Google Analytics, om de return on investment te monitoren en waar nodig bij te sturen.
Een succes?
Wanneer je niet kiest voor Adwords uitbesteden zal je geconfronteerd worden met allerlei data: CTR, CPC, bouncepercentage en meer uitgebreide gegevens. Het kan ingewikkeld zijn om door de bomen het bos te blijven zien en de juiste conclusies te trekken. Met Adwords uitbesteden laat je deze data-analyses over aan een expert, die deze termen in duidelijke taal ‘vertaalt’. Op deze manier weet je precies wat het advertentiebudget jouw bedrijf heeft opgeleverd.